Филмът на
Ридли Скот прикова всички погледи на света с презаснетите сцени на Кевин
Спейси, чието място зае Кристофър Плъмър. Ход, изпълнен за три седмици,
нечуван, какъвто е и този на Джон-Пол Гети в историята по действителни събития.
През 70-те години най-богатият американец отказва да плати откупа на отвлечения
си внук, от което следва няколкомесечна одисея, предадена с мрачни цветове и
вълнуващ ритъм във „Всичките пари на света“. Лентата е напрегната заради
изпитанията към своите герои и изследването на човешкото в неговите крайности.
Скъперничеството на възрастния Гети е предадено и отвъд сценария с фини
визуални щрихи в обстановката, а Плъмър е непоклатим в представянето си,
подобно на своя образ. Освен заради режисурата, дъх затаяваме и с емоционалното
изпълнение на Мишел Уилямс като майката на Пол Гети III. Марк Уолбърг е странен избор, но също буди
симпатии като сдържания агент, чиято дипломатичност намалява пред вбесяващия
милиардер, а Ромен Дюрис прави свеж, достоверен, макар и необикновен образ на
един от похитителите. Похвала за съспенса, който не остава само в добре
монтирания трейлър, както и за дизайна на продукцията, достоверен и в кал, и в лукс. Душевните
измерения на тези две крайности разглежда „Всичките пари на света“ и видимо си
заслужава всички аплодисменти.
0 коментара:
Публикуване на коментар