понеделник, 30 ноември 2015 г.

Hello from the other side или поглед върху видеото на годината зад кадър


Прелестният видеоклип към първия сингъл на Адел от албума й 25Hello, направи своята премиера преди повече от месец, отчитайки рекорден брой гледания. Макар да не можем да видим негов видео мейкинг, жаждата да разберем повече около направата му може да бъде утолена от разпространените в мрежата снимки зад кадър, дело на фотографа Shayne Laverdiére. Режисьорът на минилентата, канадецът Ксавие Долан (Tom at the Farm, Mommy), също издаде подробности по темата в няколко интервюта за световни медии.


26-годишният Долан разказва, че бил потърсен от екипа на Адел в края на юли. „С нея се срещнахме в беседката на вътрешната тераса в Blakes Hotel. Беше учудващо неофициално, а преди това ми беше представила песента. Почувствах я искрена, неподправена и грандиозна. Можех да чуя всичко, което търся в музиката – есента, нещастната любов, детството.”


С Адел започнали с по-общите решения, с която тя се съгласила – черно-бялата визия, стара къща в провинцията и обаждането на човек от миналото. Следва преминаването към детайлите: „Исках тя да носи това голямо кожено палто и самия аз да купя плата”, добавя Ксавие Долан. Гората с многото есенни листа, скалата и малкото езеро също са част от предварителното планиране. По-голямата част от видеото е заснето в Дънам, малък град в канадската провинция Квебек, а кадрите с любимия на героинята от песента Тристан Уайлдс – в апартамент в Монреал. 




Използването в клипа на мобилен телефон с капак бе един от дискутираните елементи, за койно Долан споделя, че е внесен от гледна точка на внушенията – драматичният и звуков ефект от затварянето му е предпочетен в сравнение с този от безшумното докосване на смартфон.
Попитан от Vanity Fair дали работата с някого, който има силно изразен личен стил, що се отнася до външния вид, е пречка или улеснение, режисьорът отговаря: “По-скоро улеснение – когато е в полза. Имиджът на Адел е прецизно мислен и характерен за нея. Тя има толкова въздействаща красота, толкова емоционален глас, а и очната линия, и косата, всичко изглежда органично свързано с личността й. Не бих променил и частица. Адел знаеше какво иска, но беше и отворена към предложения. Но честно казано, не се случи така, че възгледите ни радикално да се различават. Бяхме на една и съща страница.”



„Гледахме заснетото и аз зяпвах всеки път, в който (Адел) вдигаше ръце във въздуха, а тя – когато виждаше в близък план миглите си. Тогава казваше – „Ръцете определено ти харесват, а пък на мен – миглите.” 


„Тя и човечна и благородна, притежава пиперливо чувство за хумор и избухва в смях толкова бързо, колкото и очите й се насълзяват, когато хареса нещо или се сети за такова, което докосва сърцето й. Това са нещата, които ми направиха впечатление. Мисля, че великите артисти не губят време в егоцентризъм и ирационални желания. Те са твърди фокусирани върху работата си, за да се изгубят в истерична въртележка, от която се превръщат в чудовища или тирани. По-малките артисти могат да се почувстват достатъчно несигурни, за да тръгнат по този път, но такива като нея въпреки своите съмнения и страхове остават земни и никога не изгубват усещането за приоритети. И уважават хората около себе си.”



Ксавие Долан не знае дали ще работи по още предстоящи на Адел клипове, но пред Billboard казва: „Със сигурност искам да работя с нея отново, без значение от формата. Дали във филм или видео? Кой знае?”. Според слуховете има вероятност Адел да участва в еризодична роля в първия англоезичен филм на Долан The Death and Life of John F. Donovan заедно с Кит Харингтън, Джесика Частийн, Кати Бейтс и Сюзан Сарандън. В радиоинтервю изпълнителката признава: „Знам, че ще бъда критикувана, но всъщност ми се прииска да играя след като работих с Ксавие” и добавя още: “Не ми харесва, когато певците започват да се снимат във филми, това ги прави посредствени. Но и не знам и за каква роля биха ме избрали.” А ние знаем, че бихме я гледали със сигурност!


0 коментара:

Публикуване на коментар