вторник, 1 януари 2019 г.

Какво ми донесе и отне 2018


Колкото и да са клиширани блог публикациите с равносметки в края на годината, реших, че ако не си запиша моята точно за 2018, ще ме е яд.

Спомням си, че посрещнах миналата година доволна, че в началото на януари ми предстоеше да сменя работата – беше голям късмет, че намерих нова толкова бързо. След започването ѝ чувствах хем повече сигурност и стабилност, хем усещането за постпразнична депресия продължи по-дълго от обичайното. Всичко уж ми беше наред, но не се усещаше съвсем по този начин. Така осъзнах, че ако в края на деня се чудиш какъв е смисълът на това, което си направил, тогава имаш нужда да промениш работата.

Тогава като по чудо се отвори нова възможност и то за мечтаната професия. Докато се усетя, през юни бях започнала на трето работно място за по-малко от 12 месеца. Както гласи една поговорка, third time is a charm, а сега най-после пускам корени в редакция. Не спасявам човешки животи, но и нямам натрапчивото чувство, че това, което върша, не е значимо за човечеството – важното е да бъде значимо за МЕН.

През 2018 г. трябваше да приключа с университета. Междувременно: офисен режим от 9 до 18, а в „свободното време“ писане на статии и преводи. Затова и присъствието ми в блога през 2018 беше най-рехаво от създаването му насам. Та, на нормалните хора писането на магистърска теза им отнема 1-2 месеца, а на мен – общо 5. Поне успях да изпълня крайния срок, който си бях задала, и работата ми по тезата беше приключена точно преди да се нанеса в нов дом. 

Когато се говореше за това преди две години, ми се струваше толкова далечно и нереално. Покрай всички останали ангажименти нямаше как да се включа в обзавеждане и всичко останало, но това не ми попречи да се радвам на крайния резултат.

После – защита и край на мъките. Лято, повече труд, малко почивка и никакво мърдане от обичайния маршрут София-Варна-София. При смяната на работата по средата на годината загубих една част от дните за отпуск, но поне си струваше. След това и планираната ни почивка в Испания пропадна, но и от това научихме някой и друг урок, включително, че е по-добре да загубиш от спестяванията си, отколкото нещо по-важно.

Есента се изниза бързо и ще я запомня най-вече с дипломирането си в един снежен ден, а Коледа мина дори по-приятно от обикновено. Не само за първи път от няколко години глазурата за сладките, които печем с майка ми, се получи както трябва, без да попива и да се размазва, а и празничните дни май че минаха без никой да се изнерви или да си повиши тон на масата или встрани от нея.

Около Коледа поне успях да почина и да си дам сметка за истински важните неща, които си струва да отбележим по празниците. Не защото не съм ги осъзнавала преди, а защото понякога човек забравя да поспре и да усети благодарност за всичко, което има в ежедневието си, колкото и да ни втръсва то понякога.

Затова и не ми се искаше да изпращам 2018 и чувството, че посрещам 2019 без тревожност за това какво ще работя и къде ще се озова. Нищо не е гарантирано, разбира се, но е друго, когато поне си мислиш, че знаеш къде се намираш в момента.

Благодаря на всички, които помогнаха за най-динамичната ми и хубава година, макар и този текст да не стигне до тях. Не си представям 2019 да е още по-успешна, макар и за 2018 да нямах представа каква ще се окаже. Затова пожеланието отива за вас!

0 коментара:

Публикуване на коментар