сряда, 12 октомври 2022 г.

Филмов дневник: лято 2022

 


Романтичните комедии

Нямам кой знае какви спомени от оригиналнияБащата на булката, макар и да съм го гледала няколко пъти, но римейкът с Анди Гарсия и Глория Естефан носи свой собствен чар заради латино културата и съвременните препратки.

Билет до рая обаче е абсолютният фаворит, макар и да има доста по-малко връзка с действителността (кой нормален човек решава да се омъжи след месец връзка и да се откаже от мечтаната професия?!). Хуморът и химията между Джулия Робъртс и Джордж Клуни са основните съставки, които движат филма заедно с лекотата от режисьора на “Mamma Mia”.

 

Блокбъстърите

Тор: Рагнарок и Джоджо Заека бяха завишили очакванията ми към Тайка Уайтити и макар че Тор: Любов и гръмотевици освен доста откачени моменти имаше и дълбок замисъл, не успя да ме грабне колкото предишната част. 

 

Убийствен влак” се оказа кървав по Тарантино, но и по-оригинален като концепция и обрати в сравнение с The Gray Man (който за моя изненада се среща не като „Сивият”, както оригиналната книга, а Живи сенки). Най-скъпата продукция на Netflix е зрелищна и определено не е скучна, но не и от заглавията, които биха се превърнали в задължителни - дано някои от следващите заглавия от поредицата получат повече шанс да бъдат запомнени.

 

Фестивалните отличници

Честно казано, като за биография на Арета Франклин очаквах повече размах в Respect, но в същото време оценявам, че не е заложено на традиционния подход да те отвеят визуално и разплачат. Обратно на филма и Дженифър Хъдсън, на която освен вокално сценарият не дава друга възможност да се развихри, Елвис” се превръща във фаворит за Оскари, начело с Остин Бътлър, който прави изумителен портрет на Краля на рока.

Лакрицова пица ми беше в списъка още от миналия сезон на наградите, но отсъстваше от всякакви платформи преди да се появи в HBO Max в края на лятото. Филмът на Пол Томас Андерсън е поетична история за съзряването, изпълнена с кадри на тичащи хора по улиците на Лос Анджелис, надежда и преоткриване на света и себе си.


Blast from the past

Това лято Челюсти излезе по кината в IMAX, но встрани визуалното усъвършенстване, предполагам, че днес вече сме виждали достатъчно неща, за да предизвика толкова тръпки и страх, както у хората през 70-те. Филмът обаче заслужено си остава класика, както и „Извънземното, който ми въздейства доста повече от предишното гледане като малка - единственият недостатък в салона беше, че вкъщи щях да си плача на спокойствие.

 Сериалите

Втората половина от 4 сезон на Stranger Things беше тв събитието на моя сезон, но Only Murders in the Building ми е любимата нова комедия, която се свежда до една дума - уют. Нюйоркски апартаменти, тайни, забавни герои и интелигентен хумор в такъв тип сценарий, който те кара да кажеш „вече не правят такива неща. Втори сезон (който отново не е летен, но излезе през юни) се оказа по-вълнуващ, а финалът - по-добър отколкото можех да си представя.

И говорейки за уют, Lord of the Rings: The Rings of Power” е най-приказното бягство от реалността и никак не ми се иска да свършва тези дни след само 8 епизода. Без да съм по-голям фен на Властелинът на пръстените или Игра на тронове, определено ми е по-вълнуващ в сравнение с Домък на дракона” и в моито очи печели дуела във телевизионната фентъзи битка от края на лятото.

0 коментара:

Публикуване на коментар