Селекцията на проведения в периода 21 април - 2 май фестивал
Трайбека включи 101 игрални и 60
късометражни филма от общо 38 страни. Следните ленти не спечелиха големите
отличия, но събраха достатъчно добри отзиви, за да събудят интерес. Ако
сте фенове на независимото кино, четете и добавяйте тези заглавия в списъка си
за гледане!
Slow West
Филмът е дебют за шотландския
режисьор Джон Маклийн в традицията на
американския уестърн. В него младия аристократ Джей Кавендиш (Коуди Смит Макфий) заминава
от Шотландия за Колорадо в преследване на любовта. Неподготвен за
предизвикателствата на тази част от света, пътят му се пресича с този на
пътешественика Сайлъс Селек (Майкъл Фасбендер), който става и покровител на момчето. Лентата е описвана като провокираща размисъл
смесица от красиви пейзажни кадри, черен хумор и насилие. За движението между
полюсите на оптимистична решителност и суров фатализъм допринасят магнетичните
изпълнения на двамата актьори (Arthur Ryel-Lindsey, TribecaFilm.com).
Джуд (Амбър Хърд) се стреми да намери
своето място в музикалната индустрия като певица и текстописец. Обстоятелствата
обаче я принуждават да заживее в Хемптънс при баща си Пол (Кристофър Уолкън) –
музикант, който се опитва да направи своето завръщане след пика на кариерата си
през 80-те. Определяна като „духовита и емоционална драмедия за личната цена на
амбициите и взаимоотношенията, които помагат да проеодоляваме трудностите” (Indiewire.com),
лентата включва и музикални изпълнения от Хард и Уолкън, които можете да
чуете тук.
Backtrack
Maggie
В постапокалиптичната история над Средния запад
е разпространен смъртоносен вирус, който превръща заболелите в зомбита.
Запознати с клонящата към хорър/трилър на пръв поглед лента твърдят, че всъщност
това е драма за баща, готов на всичко, за да спаси болната си дъщеря, превърнала
се в опасност за обществото. USA
Today смята,
че филмът е изпълнен с повече хуманизъм
и интелигентност,
отколкото тази необичайна комбинация предполага, а най-голямото му качество са
персонажите и множеството нюанси в актьорската игра. Участват 19-годишната, но
вече ветеран в инди киното Абигейл Бреслин, и Арнолд Шварценегер, който излиза
от комфортната зона на екшън герой и според изданието прави най-добрата си роля
от години.
The
Adderall Diaries
Екранизация по бестселър на Стивън Елиът, филмът
проследява автор със същото име (Джеймс Франко), постигнал успех с мемоарите за
трудното си детство. За да преодолее писателски блокаж, той се фокусира върху
историята на мъж, обвинен в убийството на своята съпруга. Междувременно бащата
на Стивън (Ед Харис),
когото той представя в книгата си за мъртъв, се завръща, застрашавяйки
репутацията и психиката насина си. Обърканото от наркотици съзнание на писателя
смесва минало, реалност и фантазия в тази драма за отношенията между баща и
синове, значението на признатата истина и начинът, по който решаваме да пишем
собствената си история (Cara
Cusumano,
TribecaFilm.com).
Други
известни имена сред участниците са:
Крисчън
Слейтър, Амбър Хърд, Синтия Никсън.
Mojave
Напрегнатият
трилър разказва за Томас (Гарет Хедлънд), влиятелен човек на изкуството, който се
отправя към пустинята Мохаве в търсене на себе си. При неочаквани обстоятелства
попада на Джак (Оскар Исаак), философски настроен и въоръжен скитник с ясни
възгледи за живота. Когато Томас усеща заплаха в лицето на своя нов познат,
успява да се измъкне, но бива последван от него в Лос Анджелис. Силен сценарий,
където играта на котка и мишка е гарнирана с хумор и престъпления, а сблъсъкът
между добрия и лошия забавлява по интелигентен начин (Genna Terranova, TribecaFilm.com).
Meadowland
Лентата
представя по въздействащ начин болката на двама родители, които не могат да
превъзмогнат изчезването на своя син. Резултат е успешен благодарение на
нъпълно отдадените изпълнители в главните роли и утвърдения режисьор Рийд
Морано, който има набито око за изобразяване на чувства като съкрушение, твърди
Indiewire.com. Критиците представят драмата като скръбен и лиричен поглед към
страданието и отчуждаването на майка и баща – Оливиа Уайлд и Люк Уилсън, които
се отдалечават един от друг, за да попаднат в една обща пропаст.
Franny
Ричирд
Гиър е Френи – ексцентричен милионер, който освен към морфина, е пристрастен и
към благодеяния към околните. Няколко години след загубата на двама свои
приятели в пътен инцидент, за който обвинява себе си, тяхната дъщеря Оливия
(Дакота Фанинг) се
връща в града. Заедно със своя съпруг лекар Люк (Тео Джеймс) очакват дете, а семейният приятел
филантроп започва да обгрижва младото семейство повече, отколкото някои биха
могли да приемат. Лентата изгражда емоционален лабиринт около главния персонаж,
напомнящ Шекспиров герой, и
изследва
докъде се простират опитите и средствата на един самотен мъж да прогони
демоните си. Критиката определя филма като забележителна драма, чийто живот е
вдъхнат от невероятни изпълнения на разнообразни екип (Frédéric
Boyer, TribecaFilm.com).
Мястото
на действието е космополитния Ню Йорк, където населението е многобройно, а
взаимоотношенията – оскъдни. След като бива обран пред прага на жилищния си
блок, професорът по философия (Сам
Уотърстън), се връща към събитията, които е преживял преди атаката. Историите и
настроенията на участниците в тях се оказват преплетени и обединени от темата
за различните начини, които хората използват, за да притъпят своята болка и
постигнат състояние на безчувственост (откъдето и връзката на мед. anaesthesia
със заглавието). Глен
Клоуз, Кристен Стюарт и Тим Блейк Нелсън
са част от каста, който борави с богати и красноречиви диалози, за да постигне
основната цел на филма – да ангажира зрителите в дълбокомислена дискусия (John De Fore, HollywoodReporter.com).
Far From Men
Адаптация
на разказа от Албер Камю „Гостът”, историята се развива през 1954 г. по времето
на Алжирската война и разказва за учител (Виго Мортенсен, говорещ на френски в
ролята), който има за задача да ескортира обвинен в убийство местен алжирец
(Реда Катеб, „Враг номер едно”) до града, където да бъде съден. Пътешествието през
Атласките планини се превръща и в пътувъне на героите към самите тях, а
неочакваното приятелство между двамата се поражда от общочовешките прилики,
по-силни от военния конфликт, който би трябвало да ги разделя. Филмът отделя
внимание на въпроса за дали понятия като вярност и морал могат да устоят при
подобни условия (Examiner.com).
0 коментара:
Публикуване на коментар