След партньорството им по „Игрите на
глада“, Франсис Лоурънс отново
поставя Дженифър Лоурънс в главна
роля. Също толкова борбена като Катнис, но далеч от нейната невинност е
Доминика – балерина, чиято кариера изпява лебедовата си песен преждевременно, а
героинята става част от шпионските редици на Русия. Толкова кръв на екран с
дамски шпионин в главната роля последно гледахме в „Атомна блондинка“, но „Червената лястовица“ залага на психология вместо екшън. Голотата и сексуалността са двете части, които действат
като цял отделен
герой, и стоят в основата на взаимоотношенията. Хладнокръвието
по лицето на Дженифър Лоурънс не я лишава от изразителност, която е водещо
значение за героинята ѝ, за разлика от руския акцент. Овлядян в различна степен от
актьорите с герои руснаци, спокойно може и без него, когато налице са
достатъчно реплики за държавата, които я представят в мрачни, но справедливи
краски. Сюжетът успява да извърти клишето в неочакван обрат, който оставя
зрителите доволни, но подрежда убягващите парченца. За 140-те си минути „Червената
лястовица“ задържа вниманието с категорична атмосфера, мръсни интриги и умели изпълнения.
И дори да ни изникне въпросът дали не е
крайно време за Джейн Бонд, той всъщност е излишен, щом дамската сила може да е
в мозъчните гънки вместо куршумните изстрели.
0 коментара:
Публикуване на коментар