понеделник, 27 април 2015 г.

Florence + The Machine разцъфват отново


Четири години след Ceremonials идва ерата How Big How Blue How Beautiful

Когато в края на лято 2012 Флорънс Уелч обяви, че си взима едногодишна творческа почивка преди да започне работа по нов албум, търпеливо зачакахме. През юни миналата година бе потвърдено, че подготовка вече тече, но надеждите наследникът на Ceremonials да излезе до края на 2014 не се сбъднаха. Преди два месеца Florence + The Machine изненада с няколко новини наведнъж. Групата обяви официално третия си албум, който се очаква да излезе на 01.06 тази година и ще носи заглавието How Big How Blue How Beautiful. На официалния им канал в YouTube първо беше качен тийзър на песента, чието име носи и дискът, а по-късно и видео към сингъл от него - What Kind of Man. Той започва с диалог между героинята и нейния любим и продължава с откъси от моменти, прекарани заедно, на фона на постепенно разгръщаща се мелодия, докато се стигне до основния ритъм, изсвирен на бас барабани. Емоциите на гняв, отчаяние и безсилие, личащи си от текста и мелодията, са умело пресъздадени и визуално с танци от страна на Флорънс в компанията на няколко професионалисти. Хореограф е Раян Хефингтън, известен още с работата си по клиповете на Sia Chandelier и Elastic Heart. Негово дело е също хореографията в качения клип към How Big How Blue How Beautiful, където певицата танцу- ва с копие на самата себе си. В края на март излезе и вторият сингъл от албума – St Jude, като видеоклипа към песента продължава историята от What Kind Of Man, разкрива режисьора на двете мини ленти Винсънт Хейкок. Той споделя още, че визуалният разказ поставя Флорънс в своеобразен вариант на „Божествена комедия”, като представя първия кръг на Дантевия Ад. В наподобяващата сън меланхолична атмосфера с хореография отново се включва Раян Хефингтън, като тандемът му с Хейкок се доказва като успешен и в най-новото видео към Ship To Wreck, заснето в дома на Флорън Уелч в Лондон. На фона на енергичната мелодия вокалистката отново демонстрира емоции, които довеждат до метафорична борба на Флорънс срещу Флорънс. Не е съвсем сигурно дали можем да наречем парчето сингъл, тъй като групата възнамерява да промотира новия албум по по-различен начин – без да отдава толкова значение на синглите, а с оказване на еднакво внимание към песните от албума да филмира всяка една.
Що се отнася до темите в How Big How Blue How Beautiful, от визуалните внушения се досещаме, че става въпрос за сложни взаимоотношения и любов, която причинява болка и лудост. По време на интервю Флорънс споделя, че през паузата от една година е изпитала „нещо като нервен срив”, и още: „Бях доста ранима по времето, когато започнахме работа по третия албум, и по тази причина той е най-личният, който съм записвала досега.” В едно изявление Уелч казва също: „В новия албум става въпрос за ученето как да живеем и да обичаме на този свят без да се опитваме да се избавим от него.” How Big How Blue How Beautiful е продуциран от Маркъс Дравс, работил с Björk, Arcade Fire, Coldplay, а принос към новите записи имат и имена като Пол Епуърт, Кид Харпуун и Джон Хил. Известно е и съдържанието на диска с 11 песни в стандратна версия и 16 в делукс е следното:
1. Ship To Wreck
2. What Kind Of Man
3. How Big, How Blue
4. Queen Of Peace
5. Various Storms & Saints
6. Delilah
7. Long & Lost
8. Caught
9. Third Eye
10. St Jude
11. Mother
Deluxe Edition
12. Hiding
13. Make Up Your Mind
14. Which Witch
15. Third Eye (demo)
16. How Big, How Blue (demo)



 Част от новите заглавия, както и някои от предишните си хитове групата представи на 12 април по време на едночасовото си участие на фестивала Coachella. Вместо с феерични дрехи, в каквито сме свикнали да я виждаме, за калифорнийското шоу Флорънс бе избрала бял костюм в седемдесетарски стил. Изпълненията бяха придружени от много енергия, но за съжаление след концерта си певицата обяви, че си е причинила счупване на крака след скачане от сцената. Поради тази причина се бе наложило представянето им през втория уикенд на фестивала да бъде в рамките на 30 минути вместо час и в „по-укротена” версия. С визия в бохемски стил и разположена на стол, Флорънс отново сияеше въпреки нараняването си и направи по-акустично и задушевно представяне.

Florence + The Machine ще бъдат сред хедлайнерите на фестивала Гластънбъри в края на юни, а още фестивални участия им предстоят и в САЩ, Канада, Германия, Дания, Скандинавските страни и др. Дотогава се надяваме Флорънс Уелч да се възстанови напълно, за да може и тя, и публиката да се наслади максимално на изпълненията... а някои ден да стигнат и до нас.


Горе вляво: Флорънс по време на първата фестивална неделя на Coachella. Горе вдясно: Баскитариста на Florence + The Machine Акройд я пренася до сцената за концерта им точно седмица по-късно. Долу: Отново вглъбена в музиката си, от която не може да се откаже въпреки инцидента.

0 коментара:

Публикуване на коментар